.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف سرانه آب در مازندران ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در استان ۲۲۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرد.

به گزارش شمال نیوز، ذبیح الله ذاکری صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر میزان بارندگی دراین استان از دو هزار میلی متر به کمتر از ۷۰۰ میلی متر در سال رسیده است.

ذاکری ، میزان مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در کشورهای پیشرفته را ۱۵۰ لیتر در شبانه روز دانست و تصریح کرد : متاسفانه این رقم در ایران ۲۰۰ لیتر  و در مازندران ۲۲۰ لیتر به ازای هر نفر است که چنانچه در مصرف آب مدیریت صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شد .

وی با اشاره به منابع تامین آب مورد نیاز مشترکین استان مازندران اظهار داشت : ۹۰ درصد منابع آب شرب مشترکین این استان از طریق آبهای زیرزمینی ، ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیتر در ثانیه از طریق آبهای سطحی از جمله سدهای شهید رجایی ساری ،  البرز و میجران رامسر تامین می شود که با توجه به کاهش میزان بارندگی ، افزایش جمعیت و برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمین ضروری است الگوی مصرف آب تغییر یابد.

ذاکری ، ضمن بیان اهمیت آب گفت : آب تنها کالایی است که جایگزین ندارد و چنانچه کمبود آب ادامه یابد در آینده جنگها بر سر آب رخ می دهد.

وی، با بیان اینکه با مدیریت مصرف آب در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام ، مسواک زدن ، شست وشوی ظروف ، لباس و سایر امور ۳۰ تا ۴۰ لیتر در ثانیه مصرف آب  کاهش می یابد ، افزود : استفاده از تجهیزات کاهنده آب نیز روشی موثر در کاهش مقدار مصرف آب و صرفه جویی در هزینه هاست./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.